X

Yazar: 14 Mart 2016

Web Tasarım Süreçleri

Web tasarım sürecinin yazılım geliştirme açısından bölümleri Çözümleme – Planlama – Arayüz Tasarımı – Önyüz Geliştirme – Arka Plan Geliştirme – Test Müşteri ihtiyaçlarını belirledikten sonra bu ihtiyaçlara nasıl bir çözüm sunulacağı belirlenir. Daha sonra bu çözüme ulaşmak için plan yapılır ve sistemin genel bir tasarımı ortaya çıkar. Daha sonra web sitesinin önyüzünün tasarımı yapılır. Bu tasarımı ifade etmek gerekirse resimlerden ibarettir ve kodla ifade edilmiş bir hale gelmesi gerekir. Genelde html ve css kullanarak sabit içerikli sayfalara dönüştürülür. Daha sonra güncellenebilir bir yapıya kavuşması için veritabanı ve programlama dili yardımıyla arka plan geliştirilir. Bu aşama yönetim panelini ve sitenin dinamik yapıya kavuşturulmasını kapsar. Son olarak da testler yapılır ve yayına alınır. Aslında test burada anlattığımız bütün süreçlerde yapılır. Daha sonraki süreçte güncellemeler ve bakım yapılır.Son yıllarda pazarlamanın sürekli artan “P”leri gibi web tasarımı da sürekli genişliyor. Artık UX, SEO, SEM, Sosyal Medya Entegrasyonu, Mobil web tasarım, Uyumlu (Responsive)  Tasarım vb. aşamalar ve kategorilerle hem genişliyor hem de dallanıp budaklanıyor.SEM (Search engine marketing): Arama motoru pazarlama olarak çevriliyor Türkçeye. Aslında SEO’yu kapsasa da daha çok arama motoru reklam yönetimi hatta Google Adwords (Google Reklamları) yönetimi anlamında kullanılıyor. SEO (Search engine optimization): Arama motoru optimizasyonu, sitenizin arama motorlarında hakettiği sıraya gelmesi için yapılan çalışmalar diyebiliriz. SEO da artık kendi içinde site içi, site dışı, içerik yönetimi gibi alanlara ayrılmış durumda.UX (User experience): Türkçeye kullanıcı deneyimi olarak çevriliyor. Aslında bu deneyimin tasarlanması işidir. Makine insan iletişimini planlar ve optimize etmeye çalışır.Sosyal Medya Entegrasyonu: Geniş geniş kullanılan tabirlerden biri daha. Özünde sitenizin dünyadan bağımsız şekilde herkese karşı ben tavrını bırakarak sosyal medyaya kendini açmasıdır. Bu sayede sitenizin bilinirliğini ve kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz.

Web Tasarımın Aşamaları: İnternet pazarında özellikle firmalar için kurumsal web siteleri oldukça büyük bir önem arz etmektedir. Yapılacak olan kurumsal web sitesi, firmanın internet dünyasındaki ofisi olarak da yorumlanabilir. Yapılacak web sitesinin her adımında dikkat ile hareket edilmelidir. Hem firmanın kurumsal kimliğini yansıtan hem de potansiyel ve mevcut müşterilerin ilgisini çekecek bir web sitesi hazırlanmalıdır.Bir kurumsal web sitesinin hazırlık ve tamamlanma aşamalarını birkaç adımda özetleyebiliriz.

Planlama ve Araştırma: Kurumsal bir web sitesini firmanın kurumsal kimliğini yansıtan, mevcut ve potansiyel müşterilerin ilgisini çekecek bir şekilde hazırlanması gerekir. Kurumsal Web sitesinin planlanmasında öncelikle firmanın sektöründen başlayarak sırasıyla yapılan iş, verilen hizmetler veya üretilen ürünler, firmanın ulusal veya uluslararası oluşu, rakipleri, sektördeki tanınmışlık seviyesi gibi bilgiler toplanmalıdır. Toplanılan bilgiler birbiri ile harmanlanarak dış çevre araştırmaları yapılır ve web sitesinin amacına ulaşmasını sağlayacak bir yol çizilir.

Ardından yapılan araştırmalardan toplanılan bilgiler ışığında öncelikle firma için en uygun web sitesi tasarımı belirlenir. Belirlenen web sitesi tasarımı geliştirilişinde ilk olarak ziyaretçi ve kullanıcılar açısından kolay kullanılabilir bir ortam yaratılmasına dikkat edilmelidir. Ziyaretçi ve kullanıcılar ulaşmak istediği bilgilere kolayca erişebilmeli ve yanıltıcı olabilecek durumlardan kaçınılmalıdır.

Web Sitesininde Anasayfa: Anasayfa bir web sitesinin en önemli sayfasıdır. Çoğu ziyaretçi internette dolaşırken girdiği web sitelerinin sadece anasayfalarına bakarak web sitesinde kalıp kalmayacağına karar verir. Ve bu karar alma süresi çok kısadır. Bu nedenle bir web sitesinin anasayfası ziyaretçiye aradığı şeyi bulduğunu hissettirmelidir. Kalite ve firmayı anlatan bilgilerle harmanlanmış bir anasayfa ziyaretçileri web sitesinde kalmaya teşvik eder.

Anasayfa hazırlanırken sayfada firmayı anlatan kısa bilgilendirme metinleri,hizmetler, son haberler, referanslar , sosyal medya bağlantıları, iletişim bilgileri, ürünler ve müşteriler dikkat çekici öğelerle desteklenerek anlatılmalı ve ziyaretçiye güven vermelidir.Bu internet dünyasında başarılı olmanın ilk anahtarıdır.

Ziyaretçilere Hizmetlerin ve Ürünlerin Tanıtılması: Anasayfadan tatmin olmuş bir ziyaretçinin yöneleceği ilk yer ürünleriniz ve hizmetlerinizin tanıtıldığı sayfalardır. Bu sayfalar da web sitesinin konseptine uygun bir şekilde hazırlanmış olmalıdır.Ürün ve hizmet sayfalarını internetteki pazarlamacılar olarak da düşünülebilir. Kurumsal web sitelerinin ziyaret edilme amaçlarının başında, ziyaretçinin aradığı hizmet veya ürünü temin edebileceği bir firma arayışı gelir. Bu nedenle firmanın ürün ve hizmetlerinin tanıtımı oldukça önemlidir. Ürün ve hizmetlerin tanıtım sayfaları hazırlanırken, ürün veya hizmetin amacı ve detaylandırılmış teknik bilgiler, artıları ve eksileri ile görsel öğelerle de desteklenerek ziyaretçiye aktarılmadır. Bunun nedeni ürün veya hizmet arayan ziyaretçinin zaten konuyla ilgili bilgisinin olduğu varsayılmasıdır. Konuyla ilgili bilgisi olan ziyaretçiler ürünün detaylandırılmış teknik bilgilerinden yola çıkacak ve bu şekilde firmayla irtibata geçip geçmeme kararını verecektir. Ayrıca konuyla ilgili bilgisi olmasa dahi web sayfasından alacağı bilgilerden tatmin olarak firma ile irtibata geçme kararı alabilir.

Firmanın Tanıtılması: Çoğu ziyaretçi firma ile irtibata geçme kararı alsa dahi öncelikle kiminle iş yapacağını öğrenmek isteyecektir. Bu nedenle potansiyel müşteriye dönüşmüş çoğu ziyaretçi öncelikle firmanın hakkımızda sayfasına ardından referans ve firmanın önceden çalıştığı müşterilerine bakar.

Çoğu web tasarımcısı hakkımızda sayfasına sadece bir metin koymakla yetinir ancak bu nispeten yanlış bir işlemdir. Bunun nedeni sadece bir tanıtım metni ile yapılandırılmış bir sayfa ziyaretçinin gözünde görsel zenginliğe uygun olmayan bir sayfadır. Hakkımızda sayfasında izlenecek en doğru yol tanıtım metinlerinin bilinç altı mesajlar içeren görseller ile desteklenmesidir. Ayrıca hakkımızda sayfası firmanın vizyon ve misyonunu da içerecek ve her bölümün birbirinden farklı olduğunu yansıtacak şekilde hazırlanmalıdır. Bu durum, potansiyel müşterilerin aldıkları kararlarını değiştirmemeleri için önemlidir.

<a href=”http://ankarawebtasarim.com.tr/”>Ankara Web Tasarım</a> firma hakkında aldığı bilgilerden tatmin olan potansiyel müşteriler referans ve geçmişte çalışılan müşteriler sayfalarını inceleyeceklerdir. Bu web sayfalarında verilen bilgilerin detaylandırılması çok önemlidir. Örnek olarak referans sayfalarında tek bir resim ve başlık ile anlatım yapılır. Ancak referanslar ile ilgili detaylar potansiyel müşteriler için çok önemlidir.

İlk olarak bir firmanın referansları, o firmanın daha önceden bir işe başlamış ve bitirmiş olduğunu dolayısıyla aldığı işi bitirdiğini ve müşterilerini yarı yolda bırakmadığını anlatır. Bu nedenle web sitesinde yayınlanacak referanslarda detaya önem verilmelidir. Referanslar potansiyel müşterilere aktarılırken referansı özetleyen bir başlık, referansı anlatan birkaç resim, işin başlama ve bitiş tarihleri veya bitiş tarihi, yapılan işin özeti, varsa kullanılan materyal ve teknolojiler, yapılan işin geri dönüşleri ve yorumları gibi sayfa zengin ve potansiyel müşterinin güvenini doruğa çıkartacak öğeler içermelidir.

İletişim: İletişim sayfası bir kurumsal web sitesinde yapılan tüm araştırma, yönlendirme ve planlamaların kısacası tüm yapılan çalışmanın karşılığının alındığı sayfadır. İletişim sayfasına girmiş bir potansiyel müşterinin, mevcut müşteri olmasına bir adım kalmış demektir. Bu nedenle iletişim sayfasının kurumsal web sitesindeki önemi diğer sayfalar kadar mühimdir.

İletişim sayfası tasarlanırken potansiyel müşteriye gerekli bilgiler bir düzen içinde açık ve net bir şekilde aktarılmalı ve görsel öğelerle desteklenmelidir. Yapılacak iletişim sayfası tasarımında firmanın adresi, harita üzerinde görsel olarak belirlenmiş firmanın konumu, firma telefon ve e-posta bilgileri ve varsa  firma departmanlarının telefon ve e-posta bilgileri ve ziyaretçilerin şikayet/öneri/sorularını iletebilecekleri bir iletişim formu bulunmalıdır.